18 Ocak 2010 Pazartesi

Afrika Kupası 2010: İlk hafta raporu




Afrika Kupası'nda ilk hafta geride kaldı. Yarından itibaren önümüzdeki 4 gün kader maçları oynanacak gruplarda. Genel itibarıyla favorilerin zorlandığı, mücadelenin göz doldurduğu ancak oyun kalitesinin anlık parlamalar dışında vasatın biraz altında olduğu bir kupa izliyoruz. Şu ana kadar Mısır ve Fildişi Sahili çeyrek finali garantiledi.

Açılış maçını bu yorumun tamamen dışında tutuyorum tabii ki. Açılışta beklenmdik sonuçlara, sürprizlere alışmıştır her futbolsever ama Mali'nin evsahibi Angola'ya karşı 4-0'dan son 10 dakikada maçı 4-4'e getirmesi gerçekten unutulacak şey değil.

Gruplar bazında kısa bir ara değerlendirme yapmak gerekirse
A Grubu:
Turnuva öncesinde en çekişmeli geçmesini beklediğim grup bu anlamda beni şaşırtmadı. Beni şaşırtan hiç hesaba katmadığım Malawi oldu. İkinci maçta Angola karşısında onları izleyemedim ama tek atımlık barutlarını Cezayir karşısında kullanmamış iseler çok sıkı bir takım olduklarını söylemek mümkün.

Mali eğer Cezayir önünde bir beraberilk koparabilseydi son maçlara en şanslı giren takım olacaktı. Çok iyi bir orta sahaları var gibi görünse de kağıt üzerinde kopuk kopuk oynayan bşr takım görüntüsü veriyorlar. Yine de ben Malawi'yi yenebileceklerini düşünüyorum.

Cezayir şu ana kara büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Evsahibi Angola önünde beraberlik onlara yetmeyecek. Muhtemelen bir tane atıp kapanmak üzerine bir taktik geliştirecekler. Angola, gruptaki takımlari çinde hücum anlamında en iştahlı ve ne fazla varyasyona sahip olan takım. Turnuvada diğer maçlarda tribünlerin çok dolmadığı da düşünülürse ev sahibinin devam etmesinin tercihe şayan olduğu muhakkak. (kendi tercihimden bahsetmiyorum elbette)

SONUÇLAR:
Angola-Mali : 4-4          Malawi-Cezayir: 3-0
Angola-Malawi: 2-0      Mali-Cezayir: 0-1


B Grubu:
Burkina Faso'nun Fildişi Sahili'nden puan koparması iyi bir takım olduklarını değil, dirençli ve şanslı olduklarını gösteriyor sadece. Son maçta Gana'nın kendine gelmesini bekliyorum. Eğer Fildişi Sahili karşısındaki gibi oynayacaklarsa, onların da Dünya Kupası öncesinde vakit varken yeniden ne yapabileceklerini düşünmeleri gerekiyor. Çok yönlü ve kaliteli bir kadroya sahip olmalarına ve gençler turnuvalarında başarı gösteren yeni isimlerin de yavaş yavaş monte edilmesine rağmen, ilk maç beni hayal kırıklığına uğrattı. Togo saldırıya uğrayıp turunuvadan çekilmeseydi bu grupta çok şeyleri değiştirme potansiyeline sahipti aslında.

SONUÇLAR:
B.Faso- Fildişi S. : 0-0
Fildişi S. -Gana: 3-1

C Grubu:
Mısır'ın, "başka bir yeri bilemem ama bu Ermeydanı'nın pehlivanı benim" dediği bir grup oluyor. Şahsen Nijerya'nın daha fazla etki göstermesini beklerdim. Kartallar'da yaratıcı oyuncu sıkıntısı göze çarpıyor. Yine de Mozambik'e yenilmezlerse gruptan çıkmayı başaracakalr. Benin ile Mozambik arasındaki maçı izlemedim ama anlaşılan Benin büyük bi fırsatı tepmiş. İkisinin de gruptan çıkma şansları bir hayli azalmış durumda.

SONUÇLAR:
Benin-Mozambik: 2-2          Mısır-Nijerya: 3-1
Nijerya-Benin: 1-0               Mısır-Mozambik: 2-0

D Grubu:
Bir tunuva başlarken en keyiflisi sürprizin kim olacağını hissedip bu beklentinin gerçeğe dönüşmesini beklemektir. Gabon, bunu bana yaşattı sağolsun. Gruptan çıkmayı ve lider olup Mısır'dan kurtulmayı başarırlarsa ileri gitmeleri çok muhtemel. O durumda detaylı bir Gabon yazısı düşünüyorum. Şimdilik sadece kaleci Ovono Ebang'a hayran kaldığımı söylemeliyim, ki kendisi şu ana dek gol yemeyen tek kaleci. Fransız Alain Giresse çok disiplinli ve karakterli bir takım yaratmayı başarmış. Bu arada Ankaragüçlü (hala orada mı bilmiyorum) Meye ve Sivasporlu Zita da bu takımda.

Burada da önceden hesaba katmadığım Zambiya da iyi bir performans gösteriyor. Gabon'a methiyeler saydım az önce ama  onlar için Kamerun'dan da Tunus'tan da daha tehlikeli bir takım tipi olabilir Zambiya.

Kamerun, giderek açılacak gibi görünse de yıldızların biraz yaşlandığı, kadronun eskisi gibi olmadığı anlaşılıyor. Giderek Eto'o'ya bağımlı hale geliyorlar. Bu bağımlılık ilerleyen maçlarda sıkıntı yaratacağa benziyor. Tunus ise kendilerini Dünya Kupası biletinden eden dertten muzdarip hala. Gol noktalarında bir türlü çoğalıp zengin hücum edemiyorlar. Kamerun önünde işleri zor görünüyor.

SONUÇLAR:
Kamerun-Gabon: 0-1     Tunus-Zambiya: 1-1
Gabon-Tunus: 0-0         Zambiya-Kamerun: 2-3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder