14 Aralık 2009 Pazartesi

Çiçek gibi bir kupa


Tamam bu heyecanı yaşamak için biraz erken; henüz eleme grubu kuraları dahi çekilmedi biliyorum ama Euro 2012 bugün itibariyle resmen başladı. İtalya'yı geride bırakıp bu organizasyonu düzenleme hakkını elde eden Polonya-Ukrayna ortaklığı bugün logoyu, programı ve turnuvanın mottosunu ilan etti.

Logonun bana çağrıştırdığı ilk cümleyi başlıkta görüyorsunuz.  Artık nasıl bir düşünce var bilmiyorum ama dostluğu vurgulamak için herhalde daha yaratıcı fikirler lazım. Mesela Türkiye-Yunanistan alsaydı ve logo zeytin dalı olsaydı, klişenin babası olmasına rağmen 3. gözler için ilginç olabilirdi.

1992'den sonra klasik şeritli logonun terk edilmesinden sonraki logoları tek tek aşağıya koydum ki karşılaştırma fırsatımız olsun.












































Slogan da çok iddialı : "Creating history together". Hani bir söz vardır ya, "yavaş yarat saçın başın dağılmasın" olarak uyarlayabiliriz onu buraya. Doğu Avrupa'da düzenlenen ilk şampiyona olmasını vurgulamak gerekli tabi ki bir yerde ama bu kadarı biraz fazla olmuş.

Zaten ilke olarak ortak evsahipliği kavramına çok sıcak bakmıyorum. Bir tek zaten aynı ülkedeymiş hissi veren, aynı dilin konuşulduğu Hollanda- Belçika'daki Euro 2000  bir de Uzakdoğu'da bambaşka bir deneyim sunan (zira ikisi de tek başlarına yapacak kapasiteye sahipti ve öne çıkarılan ruh önemliydi) Ama bu iki ülke o kadar geniş bir coğrafyaya yayılıyor ki,  ortak bir heyecanın yaşanması çok zor hale gelecek. Bir örnek vermek gerekirse Donetsk ile Gdansk veya Poznan arası kuş uçuşu 1.500 km.den fazla. Bana göre maçların oynanacağı statlar araısndaki mesafe trenle maksimum 4-5 saat olmalı ki atmosfer yoğun biçimde etkisini kaybetmeden dağılabilsin.

Neyse umarım gerçekten çiçek gibi bir kupa olur. Çünkü 2016'dan itibaren,  Avrupa Şampiyonası'nın 24 takıma çıkmasıyla tadı biraz kaçacak sanki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder